ویژگی دوربین های IP Based

ویژگی های دوربین های مداربسته تحت شبکه(ویژگی دوربین های IP Based) و تجهیزات آن بر تمامی کاربرانی که با این سیستم کار می کنند باید مشخص باشد تا انتخاب مناسبی داشت.”شرکت تلو”

ویژگی های دوربین های مداربسته تحت شبکه(ویژگی دوربین های IP Based)

ویژگی دوربین های IP Based

 IP66/67 .1:

از ویژگی های دوربین های مداربسته تحت شبکه(ویژگی دوربین های IP Based)، مقاوم بودن در برابر باران و گرد و غبار، محافظ دوربین اجازه استفاده از آن را در محیط های خیلی سرد و یا گرم را می دهد. در محیط های بسیار گرم یا سرد از جمله در کویر و یا آب و هوای برفی، برای اطمینان از عملکردثابت دوربین در housing ساخته شده (جعبه محافظ) به بخاری و فن نیاز خواهد بود.

بطو کلی این محافظ باید حداقل دارای امتیاز IP66برای فراهم آوردن حفاظت کافی برای اجزای دوربین باشد.

2.فیلتر مادون قرمز: (IR – cut filter)

از ویژگی های دوربین های مداربسته تحت شبکه(ویژگی دوربین های IP Based)، یک شاتر مکانیکی که بین لنز و سنسور تصویر قرار می گیرد که توسط موتور و یا آهنربای مغناطیسی کنترل می شود. زمانی که کلید آن روشن است نور مادون قرمز را مسدود می کند و اجازه می دهد تا فقط نور مرئی را از خود عبور دهد و وقتی که کلید آن خاموش است نور مادون قرمز عبور می کند و تصاویر در مد سیاه و سفید که به نور مادون قرمز حساس تر هستند می روند.

Tamper detection .3

از ویژگی های دوربین های مداربسته تحت شبکه(ویژگی دوربین های IP Based)، قابلیتی که می تواند دستکاری روی دوربین را تشخیص داده و با آلارم دادن واکنش نشان دهد.

دستکاری هایی مانند تغییر جهت دوربین(redirection) ، نامتمرکز کردن(defocused)، مسدود کردن جلوی دوربین(blocked)، و یا رنگ اسپری کردن(Spray printed).

این قابلیت اجازه نصب این دوربینها را در مکانهای مستعدی مانند زندانها و ایستگاههای حمل ونقل و … میدهد.

Power over Ethernet .4

ویژگی های دوربین های مداربسته تحت شبکه(ویژگی دوربین های IP Based)، دوربین های شبکه معمولی نیاز به یک کابل برق برای تامین برق و یک کابل اترنت برای انتقال داده ها دارند.

POE توسط استاندارد 802.3f توسعه داده شده است که اجازه میدهد تامین برق توسط همان کابل اترنت صورت بگیرد.(بنابراین استفاده از کابلهای برق حذف می شود)

با اتصال یک دوربینی که POEرا پشتیبانی میکند به یک سویئیچی با POEنیازی به کابلهای برق اضافه نخواهد شد.

5.فشرده سازی H264 ,MPEG

ویژگی های دوربین های مداربسته تحت شبکه(ویژگی دوربین های IP Based)،این است که H264  نرخ فشرده سازی بالاتری را دارد و میتواند پهنای باند را بیشتر کاهش بدهد.

ولی هنگام فشرده سازی و خارج کردن از حالت فشرده سازی نیاز به فریمهای کلیدی و متوالی قبلی دارد.

H264 روش های فشرده سازی کارآمدتر با حرکت جستجو و پیش بینی دقیقتر را فراهم میکند.

6.تکنولوژیWDR

ویژگی های دوربین های مداربسته تحت شبکه(ویژگی دوربین های IP Based)، در هنگام فیلم برداری در شرایطی که نور زمینه زیاد است یا تابش خیره کننده ای وجود داردکه اغلب در اطراف ورودی ساختمان ها، در دستگاه های خودپرداز و یا کنار پنجره است به کار می آید.

در هر دو منطقه تاریک و روشن جزئیات از دست می روند.

با افزایش تکنولوژی WDR نور نامتعادل جبران می شود.(جزئیات در سراسر میدان دید برای شناسایی تصویر نشان داده می شود)

Motion detection.7

ویژگی های دوربین های مداربسته تحت شبکه(ویژگی دوربین های IP Based)،برای ضبط تصاویر بر اساس شناسایی حرکت در تصویر

Alarm Trigger.8

ویژگی های دوربین های مداربسته تحت شبکه(ویژگی دوربین های IP Based)،ویژگی اصلی قابلیت شناسایی حرکت در تصویر می باشد. بدین صورت که در یک تصویر ثابت اگر یک شی و یا یک انسان اقدام به حرکت نماید آن را شناسایی می کند و می توان رویدادی را برای آن انتخاب نمود تا در زمان شناسایی حرکت عملی را انجام دهد.

اگر شخصی وارد این منطقه شد یا شیی به آنجا ورود پیدا کرد آژیر خطر به صدا دربیاید.(یا عکس العمل دیگری نشان دهد)

( Alarm Trigger) قادر است تا از طریق ضبط ویدیویی و عکس گرفتن از صحنه مشکوک آن وقایع را ذخیره کند.

قادر است با پخش کردن صدایی از طریق کامپیوتر بعنوان آژیر خطر، اتفاق ناگواری را اطلاع رسانی کند.

قادر به فرستادن تصاویر و فیلم های گرفته شده از طریق Email برای کارفرمای خود است.(همین طور می تواند فیلم را از طریق FTP نیز ارسال کند)

ویژگی های دوربین های تحت شبکه

تماس بگیرید