علائم(سیگنالینگ)

“ شرکت توسعه ارتباط مهندسین تلو،(خدمات) ” به دلیل حضور در صنعت حمل و نقل ریلی و آگاهی از مسائل آن ، با هدف ارائه خدمات در این حوزه، با اتکا به دانش و تجربه نیروهای مجرب آماده ارائه هرگونه خدمات در این حوزه می باشد. سیستم علائم(سیگنالینگ) یک شکل از کنترل اطلاعات را فراهم می کند که حمل و نقل پایدار و ایمن را در راه آهن ایجاد می نماید .

علائم(سیگنالینگ)-شرکت توسعه ارتباط مهندسین تلو،(سیگنالینگ)

سیستم های سیگنالینگ شامل ابزار اینترلاکینگ (که سیگنالها و سوزن را کنترل می کنند ) ، ATP (حفاظت اتوماتیک قطار) و غیره می باشد . این سیستم ها بهبود پیوسته ای نیاز دارد تا اینکه نیازھای آینده را بر آورده سازد .
یکی از مسائل بسیار مهم در انتخاب و خریداری سیستم علائم(سیگنالینگ) برای یک مسیر ریلی، میزان قابلیت اطمینان اینترلاکینگ سیستم می باشد.
با توجه به آنکه مفاهیم قابلیت اطمینان یک سیستم و تمامیت ایمنی آن، مفاهیمی مرتبط و وابسته هستند لذا لازم است تمامیت ایمنی در سیستم اینترلاکینگ رعایت شده باشد.
يكي از كارهاي مهم در مراحل اوليه طراحي سيستم هاي حمل و نقل سريع السير يا “مترو” تخصيص سيگنالها و نقاط كنترل مي باشد.
اين تخصيص به گونه اي است كه يك فاصله زماني معين بين (حركت) قطارها قابل حصول باشد ضمن اينكه بالاترين سطح ايمني حفظ و در عين حال مقدار تجهيزات سيگنالينگ مورد نياز حداقل گردد.
سيستمهاي كنترل و علائم(سیگنالینگ) به روش های بلاک ثابت و بلاک متحرک پیاده سازی می شوند که متداولترین آنها بر اساس اصول بلاك ثابت استوار است كه در اين روش مسير به فواصل از پيش تعيين شده تقسيم مي شود. يك قطار تنها زماني مجاز به ورود به يك بلاك است كه آن بلاك و معمولا بلاك بعد از آن خالي از قطار باشند(البته در سیستم های جدید بلاک متحرک از روشهایی برای کم کردن این فاصله استفاده شده است).در روش بلاك متحرك، يك قطار مي تواند با حفظ فاصله ايمني تعريف شده به دنبال قطار جلويي حركت كند.

ماشین سوزن

point machine

نصب و راه اندازی انواع ماشین سوزن

تعمیر و نگهداری انواع ماشین سوزن

تامین تجهیزات مکانیکی، الکترکی و هیدرولیکی انواع ماشین سون

سیستم اسکادا

scada

منابع تغذیه

ups

به گونه ای طراحی شده اند که همواره دو منبع انرژی وجود داشته باشد. یکی منبع انرژی اولیه (برق شهر) و دیگری منبعی که در صورت قطع منبع اول (باتری) وارد مدار میشود و به آن منبع ثانویه گفته میشود.

کنترل اتوماتیک قطار

atc

حمل و نقل ریلی پيشرفته دنيا به منظور افزايش ايمني حركت، از تجهيزات مكانيزه تحت عنوان (سيستمهاي کنترل اتوماتیک قطار (ATC)) استفاده می نمايند.

مدارراه

Block

به منظور بهره بردارى از قطارها با ايمنى و سـرعت بالا بايستى مسير جلوى قطار كاملا آزاد بـوده و فاصله معينى بين قطار جلويى و پشت سرى حفـظ شـود. بدين منظور از سيستمهاى بلاك فاصـلـه زمانى و فاصلـه مكانى(مدار راه) استفاده مىگردد.

تماس بگیرید